Victoria Bryde er ansatt i den nyopprettede stillingen som kommunikasjonssjef i Mad AS. Bryde har mer enn 20 års erfaring som journalist, programleder og innholdsprodusent, og har de siste årene jobbet med kommunikasjon og PR for flere av landets største eiendomsaktører.
– Til å lede vår satsning på taktisk og strategisk kommunikasjonsarbeid, har vi i Mad vært så heldige å få fatt i selveste Victoria Bryde. Victoria er en kapasitet i særklasse med særdeles god bransjekunnskap, men ikke minst en som kjenner våre ansatte og kunder svært godt, sier konsernleder Nicolai Riise i Mad.
– Med et stadig voksende antall forbildeprosjekter og henvendelser fra nær og fjern, blir det spennende å se hvor dette bærer. Ved å styrke vår satsning på kommunikasjon, ønsker vi både å bidra til smidigere prosesser og å vise frem dybden og menneskene i prosjektene – deriblant utviklere og samarbeidspartnere. Vi tror det vil bidra til økt stolthet for både arkitektene og oppdragsgiverne våre, sier Riise.
Gjør comeback
Mad har siden oppstarten i 1997 hatt en jevn og sterk vekst, og står blant annet bak prisbelønte prosjekter som gjenbrukshuset KA13 i Oslo, byreparasjonsprosjektet Nygaardsplassen i Fredrikstad og infill-prosjektet Vaskerelven 39 i Bergen. I tillegg til Mad arkitekter, huser konsernet også interiørarkitektene Sane, plankontoret Nomad og kaféen byMad i Pilestredet 27.
Victoria Bryde jobbet tidligere som seniorrådgiver og redaksjonell leder i Mad-familiens forhenværende kommunikasjonsbyrå, Mad Communication, og er derfor godt kjent med selskapet og dets 115 ansatte. Når hun nå vender tilbake til Mad, er det for å serve og støtte alle selskapene i Mad-konsernet.
– Det føles både godt og riktig å vende hjem til Mad igjen. Jeg er stolt av å være en del av et selskap som skaper morgendagens forbilder, og som har en så tydelig og ambisiøs bærekraftprofil. I tillegg til å bygge en bedre fremtid, mener jeg Mad også har skapt bransjens beste arbeidsplass, og jeg føler meg beæret over tilliten jeg nå blir vist, sier Bryde.
– Med dette grepet får alle våre kunder sømløs tilgang til all vår spesialkompetanse. Samtidig styrker vi vår posisjon som et verdiskapende arkitektkontor, og kan levere enda bedre på det markedet ber om, sier konsernleder Nicolai Riise.
I fjor ofret vinneren nattesøvnen for å spille Mad arkitekters byutviklingsspill under Oslo Urban Week. I dag lanseres årets versjon, med 16 nye spillkarakterer inspirert av kjente fjes fra Oslos byutviklingsscene. Se de nye avatarene og prøv spillet her!